luni, 25 octombrie 2010

Piesa următorului videoclip Guess Who este intitulată “Manifest” (Interviu)

Spike şi Guess Who ne-au acordat joi seară un interviu. Acesta a fost realizat cu ocazia concertului susţinut în Cluj-Napoca, eveniment ce face parte din cel de-al doilea turneu al băieţilor, reTU-r.
Intrebare: Am auzit că lucrezi la un nou album. Ce ne poţi spune despre colaborări şi lansare?

Guess Who: Până acum nu am nicio colaborare. Am doar piese singur. Lucrez la el, nu ştiu sigur când o să iasă, nu vreau să mă arunc în afirmaţii. E greu să faci un al doilea album după ce primul a prins.

Intrebare: Şi ce teme abordezi în piese?

Guess Who: Ce-mi vine în cap, nu caut ceva anume.

Intrebare: Puteţi face o comparaţie între TU-r şi reTU-r?

Guess Who: TU-r a fost mult mai tare pentru că era impactul, primul impact. Automat a fost mai tare.

Spike: Şi reTU-r-ul a fost foarte, foarte tare, numai că a fost, cred eu, o perioadă puţin mai dubioasă. Ştii, a fost lumea în vacanţă, abia şi-a revenit puţin. Probabil dacă era în iarnă, cum a fost TU-r-ul, era mai bine.

Intrebare: Spike, tu ce ne pregăteşti nou?

Spike: Nişte clipuri, m-apuc acum să fac nişte clipuri. Nu am timp să lucrez la un album. Ştiu că Guess Who deja lucrează şi sper să mă apuc şi eu.

Intrebare: Da, am observat că mai nou eşti şi regizor.

Spike: Păi nu regizor cu şcoală, dar încerc să îi ajut pe ceilalţi să facă ceva mai bun decât ce se face în momentul de faţă.

Intrebare: Guess Who, la ce piesă urmează să faci următorul clip?

Guess Who: Piesă nouă se numeşte “Manifest”, clipul deja există, o să-i dau drumul în curând, şi e făcut de Andrei Stăruială.

Spike: Trădătorule!

Guess Who: Tu nu aveai timp.

Intrebare: Spike, tu la ce piese mai faci clipuri în viitorul apropiat?

Spike: Mă gândesc la “Visam”, la “Tango” şi la “Panică rău”.

Intrebare: Şi pe când îl vei lansa pe următorul?

Spike: O să dureze un timp până lansez clipul nou, pentru că Moga a avut o idee tare rău de tot, pe care am preluat-o şi o să facem puţin mai bună decât e.

Intrebare: În ultima vreme aţi călătorit prin multe oraşe, aţi văzut mulţi tineri. Cum aţi caracteriza generaţia de azi?

Spike: Păi dimineaţa te trezeşti, te speli pe faţă, fumezi ceva, revii la viaţa normală. N-are rost să dormi. Glumesc.

Guess Who: Razna.

Intrebare: Aflându-vă într-un oraş studenţesc, spuneţi-mi ce amintiri plăcute aveţi din acei ani?

Spike: Eu ştiu că Guess Who a dat foc unui liceu.

Guess Who: N-am uns liceul cu nimic, i-am dat foc şi gata. Eram mic şi mai tâmpit, acum mi-am revenit şi e ok.

Intrebare: A existat vreo întâmplare amuzantă sau impresionantă în aceste două turnee?

Spike: În special, nimic. În TU-r ne-am dat şi noi seama cum arată România, am cunoscut oameni din toate oraşele şi ne-am făcut o idee. Acum în reTU-r a fost mişto, ne-am distrat.

Intrebare: Dar n-aţi păţit nimic ieşit din comun?

Guess Who: Măi, deci nu cred că sunt mulţi oameni care fac turnee de-astea în România. Suntem doi oameni care ne permitem să facem un turneu la jumătate de an. Nu ştiu dacă o să mai facem următorul, dar două le-am făcut deja, ne e de ajuns.

Intrebare: Urmează un turneu de promovare pentru următorul tău album, GW?

Guess Who: Habar n-am. Nu ştiu.

Intrebare: Tu pregăteşti alt turneu, Spike?

Spike: Mie mi-a spus Dorian Enache, pe care cred că deja îl ştie toată lumea, că urmează un turneu Spike, însă i-am spus că nu are rost. Acum am văzut cum stă treabă. Din punctul meu de vedere, impresionant a fost faptul că noi suntem doi oameni care am stat într-un studio, am făcut câte un album şi apoi am plecat prin ţara, unde am văzut că mii de oameni ştiau tot ceea ce noi făceam într-o cămăruţa mică în Bucureşti. Deci foarte tare. E o experienţă de neuitat. Acum să vedem ce o să fie pe viitor.

Intrebare: Bun, aşa pe final, spuneţi-mi în ce oraşe v-aţi simţit cel mai bine.

Guess Who: Clujul e unul din oraşele în care ne-am simţit cel mai bine. Mai vine Constanţa, Tîrgu Mureş şi alte câteva.

Spike: Suceava. Acolo a fost o atmosferă la care nu mă aşteptam. Suceava a fost oraşul în care curgea apa de pe pereţi şi s-au închis uşile că nu mai aveau unde să intre. Asta e un exemplu. Au fost foarte multe, nu pot să fac discriminări acum. A fost foarte tare peste tot, au fost locuri unde s-au adunat o sută de oameni şi au ţipat din toată puterea lor, din toată inima şi au făcut mai mult decât în locurile unde veneau sute.

Eu apreciez oamenii care sunt acolo pentru noi, oamenii care aprecieaza ce facem noi, ce face Okapi Sound, Maximilian, Grasu şi toată echipa. Înseamnă mult pentru mine.

Mă bucur că în 2010-2011 mai sunt oameni care susţin treaba asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cele mai vizualizate postări